Lite jakt

Skrivet den 2010-09-10 klockan 09:20:43
Jag var ute på morgonen den 16:e aug. Jag och Maja gick upp halv fem , tänkte att det blev bra att gå ut kl fem, men redan kvart i fem såg jag bra ut genom fönstret och jag fick lite sått panik, iväg ut till passet gick vi förbi tre rådjur, så det känndes som vi kom för sent. Väl på pass syntes inga rådjur, skönt. Vi satte oss ner vid gärdeskanten gömmda bakom en liten gran och en björkstam. Det tog ca 40 min innan bocken kom ut från skogen, Maja såg honom först och knackade mig på axeln för att sedan viska att det var ett rådjur och att det hade horn :) Bocken gick omkring på gärdet och in i skogen en, två och tre gånger och kliade sig mot träd. Tillslut kom han gående ut rakt framför mig och jag tog stöd mot björken, full bresida och på 17 meters håll sköt jag. Han hoppade till och sprang rakt in i skogen. Jag och Maja gjorde en skottplatsunderökning och gick hem för att hämta Mynta. Tillbaka igen visade jag på Mynta (hittade sammtidigt lungblod och en bit av levern) Mynta hittade klockrent, rakt in och vid några småträd låg han "Myntas bock" :D


En dålig bild men det får ni leva med.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback