snö...

Skrivet den 2010-02-19 klockan 17:58:27
Måste säga att de som plogar snö har det jobb som alla irriterar sig på, plogar de inte så är det fel och när de plogar är det också fel..de lägger snön på "fel" sida av vägen och gör alldrig rätt.
Nu är det så att Johan plogar snö i trollhättan och åker ut när komunen ringer...sura tanter och gubbar står och skakar på huvudet när han åker förbi, sura för att dom fick en vall vid deras infart...som alla får även jag, men vart ska då snön ta vägen?? det går ju inte att trolla bort den utan den lägger sig vi kanten och så i de snöhögar som görs och som i sin tur lastat bort när det blir för mycket (om komunerna har lust och råd)
Idag fick Johan för första gången en godispåse av en tant som tyckte att han gjorde ett bra jobb=)
jag har nästan lust att ge henne en påse tillbaka för sånt händer inte ofta, trotts att Johan plogar dag som natt, julafton, födelsedagar... 31 timmar i sträck...men klagas ska det göra!!!

  

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hej

Jag skrev och kommenterade förut ang Javerona men jag har aldrig varit inne på någons blogg förut och så började jag läsa lite ur ditt liv och nu känns det som jag känner dig hmm märkligt. men det va så att jag sökte på Javerona och fick fram dig . Det verkar nämligen som det är min gamla uppfödning och jag blev så nyfiken för inte tror jag det kan finnas så många med det namnet det årtalet och efter de hingstarn Dideron Moderne.Jag red karolineritten på hennes mamma för många år sedan. Jag bestämde mig för att ta föl på Jessicka 1986 1987 föddes då min dotter fyllde 2 år. Jag hoppas att du kan luska lite det vor så kul och jag skulle bli så glad om jag fick höra något hoppas du har tid. Jag har fortfarande hästar och faktiskt en liten sladdis i mitt nya förhållande. Mvh Annelie (nyfiken på om det är min gamla Javerona och på hur hennes liv sett ut)

2010-02-23 | 17:21:12
Postat av: Zandra

Hej Annelie, jag ska åka till stallet idag och ska då försöka luska lite. Det jag kommer ihåg nu är att hon är född 1987, så det finns ju möjlighet att det är hon! Återkommer med mer info så snart jag vet något!



Hälsningar Zandra

2010-02-26 | 07:40:15
URL: http://zockervadd.blogg.se/
Postat av: Zandra

Hej igen Anneli!

Det stod Javerona 1987 Dideron 458 Jessica på stamtavlan i stallet! Jag hyr en plats i det stallen och nu va ägaren på jobbet, men jag vet endel=)

Hon är frisk, rids regelbundet, en dam med mycket vilja och jätte snäll. Pigg för sin ålder=) Hon har fått föl, det senaste förra våren, en jätte fin hingst. Vill du veta mer och kanske komma i kontakt med ägaren kan du maila mig! [email protected]

2010-02-26 | 10:32:44
URL: http://zockervadd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback