Min bock 13/9-09

Skrivet den 2009-09-14 klockan 08:40:00

Igår kväll var jag ute och jagade bock, jag hade siktat in mig på den gammla vita returen som hade långa horn med inte så fina som man önskar;-)
När jag smög på honom hade han en get och ett kid med sig och jag satte mig ca 60m ifrån. Det kom några bilar och geten gick ivägen innan jag fick chans att sikta, men då vänder han rumpan till så jag fick snällt vänta..och vänta!
Tillslut vände han väntersidan till, och jag sköt. Bocken rusade åt mitt vänster (alltså rakt om man tänker hur han stod) där det va fyra stora björkar ivägen så jag såg inte om han la sig eller sprang iväg, jag hade inte sett honom på andra sidan träden och när jag tittar ut på gärdet där min skottplats var så stog geten kvar en bit därifrån, hon gick några meter och sen började hon beta igen. (ett rätt så gott tecken att bocken hade lagt sig)
Jag ringde Johan så han fick komma med Niquita så vi värkligen fick se om han låg därute. Jag visade vart jag satt och hur jag sköt och sen gick vi ut på gärdet. Johan frågar vart skottplasen var och när jag pekar ut den ser jag bocken ligga ca fem meter bakom min upekade skottplats, skönt!
Ingångshålet var bra, och det kom mycket lungblod i utgångshålet!
Niquita fick inte spåra så långt och blev nog lite besviken för hon provade att försöka springa till skogs=)

Bilderna är tagna med mobilkameran.







  

Kommentarer
Postat av: Johanna

Den är jätte fin Zandra! :D Grattis! Får du lika hög puls som jag när bocken kliver ut på gärdet? Det är sååååå roligt att jaga! :) Det blir lite extra roligt när jag får göra iordning trofeerna me och får upp dem på väggen..! :)Då minns man just den dagen lite extra! Kram Johanna

2009-09-14 | 11:32:57
Postat av: Zandra

Tack!

Ja, jag får nog mins lika hög puls, jag håller med dig, det är riktigt kul att jaga=)

Ja, jag ska värkligen försöka få iordning denna snart!! Har alldrig gjort i ordning så jag vet inte hur man gör haha!!

2009-09-14 | 11:41:35
URL: http://zockervadd.blogg.se/
Postat av: Åse

Grattis till en riktigt fin bock...

2009-09-15 | 13:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback