Myntas första rådjur

Skrivet den 2009-10-02 klockan 17:31:51
Igår var det 1okt och det betyder att vi äntligen får släppa våra hundar! Niquita ska jaga gris nere i skåne och småland både lördag och söndag så för henne blev det inget släpp igår.
Mynta som nu är 5 månader fick komma med ut i skogen. jag Johan och Nils var ute, vi började med att jag och Mynta gick in i skogen och Johan stod i kanten av gärdet. jag visade ner Mynta i de täta björkarna (där det ofta står rådjur) efter någon minut hör jag ett duns och några skutt till vänster och mynta söker fortfarande lite mer till höger, jag går fram mer och står uppe på ett litet berg och ser då hur mynta söker sig mot vänster och tar upp=)
Drevet går fint och håller på i ca 5min. Efter avslutat derv kommer hon tillbaka till mig utan problem, vi går ut till Johan och ser då rådjur stå på andra sidan bäcken. Johan smyger iväg längs kanten, över bäcken och ut på en stenudde. Jag, Nils och Mynta går över gärdet och till en bro över bäcken och kommer på rådjurena från andra hållet. Rådjuren sätter fart mot stenudden där Johan står och Mynta efter. Johan skjuter en killing som Mynta ÄÄÄLSKAR!!!


Bild tagen med mobilkamera med en inte så still Mynta=)


samma här




En liten jägare:P
  

Kommentarer
Postat av: Malena

Men usch, Lilla Nils far redan vara med att jaga...

Oj oj oj, jag ahde ju svimmat.. Haha...

2009-10-03 | 11:44:21
Postat av: Jessica

kikar in, såg din adress på FL

2009-10-05 | 11:07:39
URL: http://metrobloggen.se/fitmom
Postat av: Åse Andersson

Grattis grattis...finns inget härligare än denna upptäckt hos en unghund...

2009-10-07 | 16:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback