Vågar ni?

Skrivet den 2009-01-13 klockan 10:18:02
Funderade på en sak härom kvällen när vi var iväg en sväng till Johans mamma och pappa. De hade bjudit sina grannar på kvällsfika och vi fick också komma. Jag var artig och alla småpratade lite till en början och sen satte vi oss ner för att äta, då började vi först prata om kriget Israel/palestina och kom i på Sverige och då kronogården (som för er som inte vet är ett invandrar tätt område i Trollhättan) Där är det ofta bråk och de bränner blilar slår sönder saker mm...
De runt bordet menade på att de inte förstod att de kom från krig och ändå krigar, ja, men det kan dom inte få ur sig..att de har mage att komma hit då...bla,bla,bla! Så här lät det om och om igen, även hur de runt bordet (nämner inga namn) träffat vissa invandrare som inte kan ett ord svenska, för detas män slår dem ju... allt prat var bara hur de anser in invandrare är ingen fakta inget! De talade om att invandrare kollade upp hur Sverige fungerade och vilka rättigheter de har innan de flyttar hit, och det var ju illa, och att alla pratar sitt eget språk och inte svenska!

Nu till det jag undrar..jag satt ju bara där och tänkte, att det är kanske inte just de som kommer från ett krig som gör så som de gör på kronogården, jag såg en intervju med en rädd kvinna som kom från ett krig till ett annat som hon beskrev det! Jag tror att det är många svenskar med invandrar bakrund som ligger bakom det! Jag tror! Allt detta och mycket mer rörde sig i mitt huvud och jag fick bara inte ur mig det! Jag ville inte förstöra kvällen...vad hade DU gjort? Vågar du säga det du tänker?
Jag talade iaf om att i andra länder bor många svenskar på samma ställe för att man trivs så! och om jag skulle flytta till en annat land så nog fan skulle jag kolla upp vilka rättigheter jag har i det landet!

Så, är ni fega som jag var eller vågar ni säga emot när det är saker som stör er?
  

Kommentarer
Postat av: Elin

Oj, är Nova en hund eller en katt? Våran vovve tog en unghare en gång. Han kom överlycklig med denna hare i munnen. Men vi har förökt intala oss själva att den var redan död. Känns som en liten tröst att intala sig det :)

2009-01-13 | 11:07:45
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Renée (Wilmisen)

Jag hade fegat ur och inte sagt så mycket!! Fast det borde man verkligen göra i en sådan situation kanske...



Roligt att du kollade in i min blogg! Visst har första halvåret gått fort med våra bebisar, fast Nils har ju inte riktigt blivit 6 månader än.



Hur har det gått inatt med sömnen? Bättre?



/Renée (Wilmisen)

2009-01-13 | 12:40:49
URL: http://stenberg.bloggagratis.se
Postat av: linda

Jag hade vräkt ur mig och sagt emot.

Men det är jag.



OCh ja, det är väl bra att folk kollar upp vilka rättigheter de har innan de komme rihit! Det vissar på intresse för landet! FAst de skulel nog själva åka till ettnytt land och inte vet något om sina nya hem, vilket är dumt!



Eller suttit tyst och tittat på dem med en blick som sa att de var helt idiotiskat dumma i huvudet.

Saknar allt som har med pokerface att göra, så tycker jag att folk är äckliga, dumma så syns det i mitt ansikte. OCh folk brukar fråga mig vad jag tycker tillslut. :-D

Och då får de veta! Skitsamma om det ursartar i ett bråk. Jag ska få säaga det jag tycker. Hehe

2009-01-13 | 14:20:50
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback