Möss

Skrivet den 2009-01-13 klockan 09:35:21
Igår kväll såg jag katten ligga platt på golvet utanför kylskåpet och eftersom hon andra vintrar jagat möss i sopskåpet tvekade jag inte och tog loss plastdelen nere vid golvet, PANG så satt musen i ett fast grepp i Novas mun och svaldes nästan med engång, en lite minder mus typ musunge... jag ställde sopskåps dörren på glänt och la in en korv blit i en lamp ask, så inte katten skulle ta korven utan mössen. Det dröjde inte läng innan jag såg en mus där inne och lyckades skrämma den så pass att den hoppade ut på golvet...vilket blev musens död. Nova gick och satte sig i sopskåpet på vakt, det gick nog en haltimma denna gång så hördes återigen en smäll, denna gång en större mus som satt fast i gapet på Nova! Vist är det vidrigt hur många möss det finns, och de kommer alltid in så här års, vi brukar sätta upp fällor så dröjer det inte mer en tre fyra dagar så sitter det inga mer i fällorna, tror dom fattar och flyttar!

Jag skulle gå ut en promenad nu med Niquita och Nils..men kom på att vagnen ligger i Johans bil...skit, det är så mysigt att gå på fm... blir en sväng med dom i morgon när jag har vagnen!

Nu ska jag ta nått att käka!
  

Kommentarer
Postat av: Elin

Huga HATAR möss inomhus. Vi har också haft det. Man vi har mus-utrotar-vovven som tar dom direkt. Kan faktiskt till och med säga att han är bättre än en katt. Tjurig som han är kan han ligga och passa länge på dom när han hör dom i väggen. Han är guld värd såna gånger :)

2009-01-13 | 10:11:32
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback