Tisdag.

Skrivet den 2008-11-04 klockan 11:19:11
Hej
jaha, så var det en ny dag att ta tag i, en massa att göra bara massa trista saker, eller nja..jag skall försöka hinna baka bullar med Nicole senare i dag, det är kul!

Mötet igår då..jag till en början var det okej och mamma var ganska redo för att flytta till lägenheten i stan där hon bott förut, men hon hade ju lite planet på att flytta till sin killes hus, vilket vi hade på känn. När vi pratar om vad som skall hända känns hon så avstängd, hon tittar inte på oss och säger att ingen skall gå över henne, genom att prata med kommuner mm utan att hon vet, det är ju inte lätt! Jag blir bara så trött på henne, hur hon kan sitta där och bara säga att boendet är problemet, jag har sån go lust att bara skrika ut min verede att hon för i helvete måste sluta dricka för det går inte att bara flytta, utan det måste skaffas hjälp, nu! Detta får hon ju i den lägenheten i stan, men det vet hon väll..hon vill ju inte sluta dricka, så är det, hon vill bara inte hon tycker inte att det är ett problem, och långt ifrån vårat problem för hon gör vad hon vill med sitt liv...ja så säger hon om jag börjar argumentera!
Efter avslutat möte talade mamma med moster och då sa mamma att oss i mellan kommer jag aldrig i livet flytta till mariero vägen igen! Så var hela kvällen på förhoppning bortblåst och vi står på ruta 1 igen.
Hon kan ev få bo hos moster en tid, det skulle göra gott, då blir hon nykter och kanske ser saker lite bättre, så hon kanske kan ta en andrahands lägenhet som komunden kan ge henne.

Jag skall ringa mamma nu, angående massa papper och sånt, sen skall jag kolla billigaste stället att förvare hennes saker och försöka lösa någon som kan köra flytten och skaffa flyttlådor.
Fullt ös...
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback