Bättre sent än aldrig...

Skrivet den 2008-11-16 klockan 09:01:49
Torsdag

Jag pratar med mamma på telefonen och hon är fortfarande inne på att ta bort sin hund och flytta till marierovägen i stan, skönt tycker jag. Jag får också veta att mamma vill kolla på en annan lägenhet i stan vilket jag går med på. Jag för senare på kvälle ett samtal från min Moster Maria som också talat med mamma om att ta bort djuren och att Maria skulle stå för krimering, mamma värkade nöjd, men sen får Maria att samtal från mammas kommpis i Örebro där hon talar om att mamma sänder mycket konstiga sms som gör henne orolig så hon hade kontaktat polisen. Det gäller att inte ta ut segern i förskott när det gäller mamma.
Jag och moster ann-sofie skall ut på fredagen så vi lägger ner allt ringande för kvällen.

Fredag

mamma ringer mig på morgonen och talat om att hon inte har några tabletter kvar och behöver dem med en gång. jag tycker att vi kan ta det när jag kommer för att hämnta henne och träffa moster och kolla lägenhet, det visar sig att mamma inte kommer ifår nått av vad vi sagt på kvällen innan men jag åker iaf ut till henne vid 10. Vi träffar moster i Vargön, så mamma får gå till VC och sedan åker vi till min mormor och fikar. Vi får pratat lite om det moster maria behöver i skuldsanneringen mm, så det känns bra.
Sedan åker Ann-sofie med mamma hem igen och får pratat en hel det med henne.
Jag pratar sednare på kväller och får höra vad som sagts, Mamma var först inne på att ta bort djuren med ändrade sig sen och ville flytta hem till Ann-sofie, så nu lutar det åt att det blir det. Då kommer hon lååångt ifrån systemet och från hennes kille och dessuton jobbar Ann-sofie på ett hem med missbrukare så hon är ju inte grön på det området.
Nu återstår att prata med komunen om detta och sedan hoppas på att mamma håller sig till planen.

På lördagen var det lungt och skönt:-D
  

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej Zandra! Ja jagtänkte prova mig på detta ett tag.. Har kikat lite i din blogg och vill bara säga att jag tänker på dig, tycker du är oerhört stark! Kramar Sara

2008-11-16 | 12:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback