Alkohol är ett gift som borde förstöras!

Skrivet den 2008-11-11 klockan 11:37:44
Varför skall det vara så svårt att förstå!
Jag pratade med mamma och hon var ledsen och sur, sa att hon var vräkt på falska grunder och att hon inte har någon stans att bo. Jag förklarade att hon kan bo hos moster, men nej, hon ville ha sina saker och det var hennes hem! Jag blir tokig, jag ville säga att om du slutar dricka, så får du inga psykoser och ringer inte och skriker om nätterna, polisen kommer inte ut och grannarna är inte rädda! Men det kan jag inte säga...
Jag är trött på att behöva vara snäll och hjälpsam, att försöka låta glad ocg positiv inför henne, att behöva lösa allt när hon bara skiter i sitt liv, i pengar, i räkningar, i allt. Bara hon har alkohol så är hon nöjd!
Vägverket skickar ut ett nutt reggbevis, som kommer på torsdag, men mamma viste nog inte va det va för dag idag, det lät som hon var rätt dålig, så jag får väll ringa på torsdag och se om hon fått det!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback